Val je heel snel af met het ziekenhuisdieet?

De naam zegt het al. Het ziekenhuisdieet. Dit is een dieet, dat vooral toegepast wordt in het ziekenhuis. Het is ook ontstaan in het ziekenhuis als een dieetprogramma voor personen met overgewicht, die een operatie moesten ondergaan.

Binnen een week val je 5 tot 7 kilo af. Dat is zeer belangrijk bij grote operaties in verband met helingtijd. Nu kan jij ook gebruik maken van dit zogenaamd geweldig dieet. Lees verder, hoe geweldig!

Dieet op twee manieren

Je kunt het dieet in 2 opties volgen. In een 5-dagen versie of een 7-dagen versie. Het is zeer belangrijk, dat je aan alle regels houdt. Ik denk dat er op dit moment geen strenger dieet bestaat. Wat het erg moeilijk maakt om vol te houden.

Wil je voor het uiterste resultaat gaan, dan zal je het ziekenhuisdieet zeker 3 x achterelkaar moeten herhalen. Dat zijn 3 weken zonder echt eten en drinken. Je krijgt een menu voorgeschoteld dat opgesteld is in het ziekenhuis. Gebaseerd op een zeer voedingrijk maar erg vetarm soep. Je mag deze soep onbeperkt eten. Voor de geïnteresseerden; dit is een koolsoep.

Niet langer dan 3 weken

Hoe goed het ook lijkt te werken, je mag dit dieet echt niet langer dan 3 weken aanhouden. Te lang diëten op dit niveau kan ervoor zorgen dat je onvoldoende mineralen en vitaminen binnenkrijgt. Je lichaam heeft echt meer nodig dan alleen soep.

Te snel afvallen is trouwens ook helemaal niet goed voor je huid. Denk aan de striemen, die een zwangere vrouw na 9 maanden zwangerschap overhoudt. Jij krijgt deze striemen al veel sneller en overal blijft toch nog wat huid over. Je verbrandt door het ziekenhuisdieet niet alleen vet, maar ook belangrijke spierweefsel.

Crashdieet

Doordat je op een snelle en extreme manier gaat afvallen, kan dit dieet soms nare gevolgen met zich meebrengen. Het is niet bedoeld voor ieder lichaam.

Heb je maar een beetje overgewicht, dus net die 5 kilo? Het is aangeraden om iets meer te gaan bewegen, dan al die diëten te volgen. Een crashdieet werkt vooral tijdelijk. Het heeft een ander doel. Waarschijnlijk kom je even hard aan of juist meer aan na het dieet.

Zoek eerst waar je overgewicht aan ligt. Eet je te veel of verkeerd? Heb je problemen met je gezondheid? Zorg voor een gebalanceerd eet en drink gewoonte. Je hebt het ziekenhuisdieet echt niet nodig.

Voor meer goede artikelen over afvallen klik op afvallen.

Plaats een reactie